GamePC hat den Anfang Dezember erschienenen Release Candidate 1 der Windows XP Professional x64 Edition getestet.
Aus den Final Words:
"There is nothing visually to separate a 32-bit XP platform of today with a 64-bit Windows XP platform. The OS looks, feels, and acts nearly identical to today’s Windows XP systems. ..... Unfortunately, there is still the lingering matter of driver and software incompatibility issues. Much like there were compatibility issues when moving from 16-bit Windows to 32-bit Windows variants, we will also see some when moving to 64-bit. Microsoft’s WoW64 system does an incredible job of letting you run 32-bit software at full speed in a 64-bit environment, but there are still edge case scenarios where 32-bit software won’t work off the bat. The 64-bit driver situation is looking pretty good so far, and most platforms will have necessary 64-bit driver support when the OS is released. Unfortunately, we won’t be able to see the scope of 64-bit driver issues until the OS is released into the wild. We’re guessing it will be a bumpy ride for at least six months, but eventually 64-bit driver releases will come as frequently as 32-bit."
Bereits im Dezember hat ZDNet einen deutschsprachigen Test des Release Candidates 1 veröffentlicht.
Dort stellt man im Fazit fest:
"Auch bei der Unterstützung neuerer Hardware bietet die Windows XP Professional x64 Edition teilweise sogar Vorteile gegenüber der 32-Bit-Version. So wird beispielsweise der Nforce4-Chipsatz von Haus aus unterstützt. Das ist beim aktuellen Windows nicht der Fall. Problematischer sieht es bei der Unterstützung älterer Hardware aus. Hier fehlen 64-Bit-Treiber genauso wie bei einer großen Anzahl von aktueller Hardware mit weniger Verbreitung. Diesbezüglich bleiben den Herstellern allerdings noch einige Monate Zeit, um ihre Hardware für die 64-Bit-Plattform mit entsprechenden Treibern auszustatten."
Diesen Artikel bookmarken oder senden an ...
