Nachdem bereits einige Schlagzeilen von einem kompletten Verkaufsstop von AMD-Systemen im Dell Onlineshop sprachen, hat der Hersteller nun in seinem Blog "Direct2Dell" Stellung genommen.
"Dell regularly adjusts its product offerings, and how customers can purchase those products. Currently the majority of our Inspiron AMD-based systems are available through our retail partners such as Wal-Mart, Best Buy and Staples, and through telephone sales. Our AMD-based energy-efficient consumer desktop, the Energy Star 4.0 Inspiron 531 is also still available on Dell.com.
Dell also sells a full range of AMD-powered business notebooks, desktops and servers online.Certain product ranges or models may only be available through specific channels such as retail or phone. We are committed to the AMD product lines as a long-term partner to provide the maximum choice for our customers. "
Kurz zusammengefasst, will man also vor allem die Endkundenprodukte nur noch über den Retailmarkt und über den Telefonverkauf anbieten. Die Systeme und Notebooks, die Dell dem Bereich Business zuordnet, bleiben weiterhin online bestellbar.
Mittlerweile hat Dell auch die sehr verfängliche Meldung, dass Computer mit AMD Prozessoren online nicht mehr erhältlich wären, verschwinden lassen.
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