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Dienstag, 7. Juli 2009

11:25 - Autor: pipin

Codemasters steigt auf DirectX 11 um

In einer Pressemitteilung hat Codemasters mitgeteilt, dass die PC-Version des Spiels "Colin McRae: DiRT 2" von September auf Dezember verschoben wird. Grund für die Verspätung ist ein Umstieg auf DirectX 11.
"With DirectX 11 hardware expected to ship in the second half of 2009, and DirectX 11 coming to home computers with the release of Microsoft Windows 7 on October 22, 2009, Codemasters also announced that the Games For Windows® LIVE edition of Colin McRae: DiRT 2 will benefit from an extended development program to take advantage of DirectX 11 and is now scheduled to be published in December 2009."
Zu diesem Zweck wird die für das Spiel verwendete EGO Engine auf DirectX 11 umgestellt. Dies bedeutet auch, dass die für 2010 geplanten Spiele GRID 2 und F1 2010 ebenfalls DirectX 11 unterstützen werden.

Bei der Umsetzung neuer Techniken wie GPU Multi-Threading, Hardware Tessellation und Shader Model 5.0 wird Codemasters von AMD unterstützt.
"We expect Codemasters’ early move to DirectX 11 to place them in a leadership position in developing the next generation of PC games and simulations,” said Rick Bergman, senior vice president, AMD Products Group. “To aid in transitioning to DirectX 11, AMD is providing Codemasters with access to our software engineering expertise in DirectX 11 technologies such as tessellation and shader modelling. DirectX 11 has all of the ingredients needed to take PC gaming to a new level of realism by giving developers tools to effectively utilize the multi-CPU, multi-GPU systems now available to players."
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