Planet 3DNow! Logo  

 
English Français Русский язык Español Italiano Japanese Chinese

FORUM AKTUELL

   

Montag, 17. August 2009

21:11 - Autor: pipin

ATI Catalyst 9.8 nun ganz offiziell

Nachdem AMD den Catalyst 9.8 bereits vorab im Rahmen der QuakeCon zum Download bereitgestellt hatte, sind nun auch die offiziellen Downloadseiten auf game.amd.com aktualisiert worden. Voraussetzung für das CATALYST Control Center (CCC) ist unter Windows XP ein installiertes Microsoft .NET Framework. Eine aktuelle Version des .NET Framework kann man über die Microsoft Windows Update Seite beziehen.

New Features


OpenGL™ 3.1 extension support

This release of ATI Catalyst™ provides OpenGL™ 3.1 extension support. The
following is a list of OpenGL™ 3.1 features and extensions added in Catalyst 9.8:
  • Support for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40
  • Instanced rendering with a per-instance counter accessible to vertex shaders (GL ARB draw instanced)
  • Data copying between buffer objects (GL EXT copy buffer)
  • Primitive restart (NV primitive restart). Because client enable/disable no longer exists in OpenGL 3.1, the PRIMITIVE RESTART state has become server state, unlike the NV extension where it is client state. As a result, the numeric values assigned to PRIMITIVE RESTART and PRIMITIVE RESTART INDEX differ from the NV versions of those tokens
  • At least 16 texture image units must be accessible to vertex shaders, in addition to the 16 already guaranteed to be accessible to fragment shaders
  • Texture buffer objects (GL ARB texture buffer object)
  • Rectangular textures (GL ARB texture rectangle)
  • Uniform buffer objects (GL ARB uniform buffer object)
  • SNORM texture component formats



Performance Improvements


The following performance gains are noticed with this release of Catalyst™ 9.8:

  • Battleforge DirectX 10/DirectX 10.1 - performance improves up to 15-50% in CPU limited settings with the largest gains in CrossfireX configurations
  • Company of Heroes DirectX 10 - performance improves by up to 10-77% in CPU limited settings
  • Crysis DirectX 10 - Dual CrossfireX performance improves as much as 10% and Quad CrossfireX performance improves as much as 34% in CPU limited settings
  • Crysis Warhead DirectX 10 - Dual CrossfireX performance improves as much as 7% and Quad CrossfireX performance improves as much as 69% in CPU limited settings
  • Far Cry 2 DirectX 10 - Dual CrossfireX performance improves as much as 50% and Quad CrossfireX performance improves as much as 88% in CPU limited settings
  • Tom Clancy’s H.A.W.X. DirectX 10/DirectX 10.1 - Dual CrossfireX performance improves up to 40% in CPU limited settings with Quad CrossfireX performance improving up to 60% in CPU limited settings
  • UnigineTropics OpenGL - performance improves 5-20%
  • UnigineTropics DirectX 10 - Quad CrossfireX performance improves 5-20% in CPU limited settings
  • World in Conflict DirectX 10 - performance improves by 5-10%




Die Download-Links führen zu den Game.AMD.com Support-Seiten, wo man die Treiberpakete einzeln (Windows XP) oder aber komplett (Windows XP & Vista) inkl. CATALYST Control Center (CCC*) beziehen kann.

Download:Links zum Thema:» Kommentare
Planet 3DNow! RSS XML Newsfeed Planet 3DNow! Newsfeed bei iGoogle-Seite hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My Yahoo! hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei Microsoft Live hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My AOL hinzufügen

Weitere News:
Intern: Umleitungsprobleme
Intern: Planet 3DNow! ab 18:00 Uhr eingeschränkt erreichbar
Never Settle Forever: AMD überlässt Zusammenstellung der Spielebündel seinen Kunden
Microsoft Patchday August 2013
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (13.08.2013)
Kühler- und Gehäuse-Webwatch (11.08.2013)
Ankündigung Microsoft Patchday August 2013
Vorerst kein Frame Pacing für AMD-Systeme mit Dual Graphics
Intern: kommende Woche eingeschränkte Erreichbarkeit auf Planet 3DNow!
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [3. Update]
AMD plant Vorstellung neuer High-End-Grafikkarte Hawaii im September
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [Update]
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (06.08.2013)
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD
AMD startet neue "Never-Settle-Forever"-Spielebündel für Radeon Grafikkarten
Neuer Artikel: SilverStone Fortress FT04 - Die Hardware steht Kopf

 

Nach oben

 

Copyright © 1999 - 2019 Planet 3DNow!
Datenschutzerklärung