Auf dem gestrigen Windows 7 Launchevent in New York hat Codemasters eine Technologiedemo für DirectX 11 anhand seines Spiels DiRT 2 präsentiert. Die Games for Windows Live Edition von Colin McRae: DiRT 2 wird ab dem ersten Dezember in den USA und an den folgenden Tagen auch weltweit erhältlich sein.
Damit gehört DiRT 2 neben BattleForge zu den ersten Spielen mit DirectX 11 Support. Zu diesem Zweck wurde die für das Spiel verwendete EGO Engine auf DirectX 11 umgestellt, was zu einem späteren Erscheinungsdatum der PC-Version geführt hat.
"The opportunity to enter into a strategic relationship with Microsoft to fuse key DirectX 11 technologies with Codemasters’ EGO™ Engine and set the new standard in race gaming on home computers was irresistible,” said Bryan Marshall, chief technical officer, Codemasters. “We will deliver the most immersive and realistic off-road racing experience yet and set the technical benchmark in the genre."
"By working together with Codemasters to deliver early access to DirectX11 technologies for the Games for Windows Live edition of Colin McRae: DiRT 2, we are able today to demonstrate the new levels of immersive gameplay and visual performance gamers can experience in Windows 7,” said Mike Ybarra, general manager of Windows Product Management at Microsoft. “Through our strategic relationship and the delivery of the DirectX 11 feature set, we are confident Codemasters will lead the way in the development of the next generation of PC games.”
Diesen Artikel bookmarken oder senden an ...
