Wie den Hitachi Global Warranty Statements zu entnehmen ist, wurden zum 25. April 2005 die Garantiezeiten der Deskstar Serie geändert.
Galten für die Deskstar 7K250 Baureihe bisher 3 Jahre Garantie für Modelle mit 8MB Cache und 1 Jahr Garantie für Modelle mit 2MB Cache (Europa 2 Jahre), so stattet Hitachi nun alle seit dem 25. April 2005 verkauften Deskstar Festplatten ab der 7K250 Serie mit einer Garantiedauer von 3 Jahren aus.
Warranty Period
Deskstar Products - 3 years after April 25, 2005
Deskstar Product, all 8MB cache buffer models – 3 years Deskstar Products, 512K or 2MB cache buffer models sold between November 15, 2002 – April 24, 2005 1 year
Deskstar Products, 512K or 2MB cache buffer models sold prior to November 15, 2002 - 3 years
Deskstar Products, 7K250 2MB cache buffer models sold between November 15, 2002 and April 24, 2005 (not including Deskstar 180GXP or prior products) (2 years for Europe)
Deskstar Products, 412K, 7K250, or 2MB cache buffer models sold on or after April 25, 2005 – 3 years
An einem besonderen Service für den deutschen Markt hat sich nichts geändert. Nachwievor kann man während der Garantiedauer den defekten Artikel kostenlos von Hitachi abholen lassen.
3. GERMANY: The Hitachi Global Storage Technologies Warranty for Machines : The following replaces the first sentence of the first paragraph of this Section:
During the warranty period, transportation for delivery of the failing Machine to Hitachi Global Storage Technologies will be at Hitachi Global Storage Technologies' expense. The customer should request a pickup of the defective drive directly from the warranty department. This service is only available for end-users; not for resellers or distributors.
Diesen Artikel bookmarken oder senden an ...
