Planet 3DNow! Logo  

 
English Français Русский язык Español Italiano Japanese Chinese

FORUM AKTUELL

   

Mittwoch, 20. Juli 2005

16:20 - Autor: Nero24

NVIDIA Forceware Grafiktreiber 77.76 Beta (SLI)

NVIDIA hat heute neue Beta-Treiber für seine Grafikkarten der TNT- und GeForce-Serie online gestellt. Außer den unten aufgeführten Bugfixes ist insbesonders die erweiterte SLI-Unterstützung mit Datentransfer nicht über die Steckbrücke sondern über die PCI-Express Schnittstelle und mehrere neue SLI-Profile für Games sowie Verbesserung der Video-Wiedergabe erwähnenswert.
    Issues Resolved in Version 77.76
    This following are changes made and issues resolved since driver version 77.72:

    Single GPU Issues
    • GeForce 7800 GTX: At extremely cold temperatures (less than-10 degrees C), the GPU clock speed enters “high temperature” slowdown mode.

    • GeForce 7800 GTX, Windows XP: Enabling gamma-correct antialiasing causes poor perfomance in Far Cry.
    • GeForce 7800 GTX, Windows XP: When playing Half-Life 2 with Transparency Antialiasing set to supersampled, the grate texture is too bright.

    • GeForce 7800 GTX, Windows XP: When playing Battlefield 2 with Transparency Antialiasing set to supersampled, the fences are not rendered.

    • GeForce 6800/6800GT/6800 Ultra, GeForce FX 5700/5600, Windows XP, Windows XP Professional x64: NVIDIA Overlay gamma controls under Standard mode do not work properly, resulting in overly dark or overly bright video.

    • GeForce 6800/6600, GeForce FX 5700/5600, Windows XP: Half-Life 2 does not render properly when antialiasing is enabled from the NVIDIA control panel.

    • GeForce 6800 Ultra, Windows XP: The wave splash particle effect in the game Silent Hunter 3 does not render correctly.

    • GeForce FX series, Windows XP: In the game Halo, tank cannon projectile trails fail to render and smoke clouds either fail to render or flicker.

    • GeForce 5950/5900/5700, Windows XP MCE 2005: DivX files show corruption when played with MCE.

    SLI Related Issues
    • GeForce 780 GTX, SLI, Windows XP: There is no video when playing WMV9 high-definition content with SLI.
    • GeForce 7800 GTX, GeForce 6800 Ultra, SLI, Windows XP: There is a Z-fighting/texture loss in EverQuest II when using the extremequality level.

    • GeForce 7800 GTX / GeForce 6800 Ultra, SLI, Windows XP: Adding five new application profiles may cause a memory overflow and cause some applications to crash, such as Splinter Cell 3.

    • GeForce 7800 GTX, SLI, Windows XP: When disabling the overclocking. feature, the GPU performance speeds become artificially low.

    • GeForce 6600, SLI, Windows XP: Flickering occurs below the split line in the game Far Cry when 3D stereo is activated.

    • GeForce 6600 GT, SLI, Windows XP: Textures flicker in the game Everquest II if antialiasing or anisotropic filtering is enabled within the NVIDIA Control Panel. The issue does not occur if using application controlled antialiasing and anisotropic filtering.

    • GeForce 6600, SLI, Windows XP: Corruption occurs in the game Rome Total War during loads if when the NVIDIA Control Panel is used to enable 2x antialiasing and anisotropic filtering is set to application controlled or off.

    General Issues
    • All GPUs: Fixed a memory allocation issue that caused general instability in a variety of games.
Download:» Kommentare
Planet 3DNow! RSS XML Newsfeed Planet 3DNow! Newsfeed bei iGoogle-Seite hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My Yahoo! hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei Microsoft Live hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My AOL hinzufügen

Weitere News:
Intern: Umleitungsprobleme
Intern: Planet 3DNow! ab 18:00 Uhr eingeschränkt erreichbar
Never Settle Forever: AMD überlässt Zusammenstellung der Spielebündel seinen Kunden
Microsoft Patchday August 2013
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (13.08.2013)
Kühler- und Gehäuse-Webwatch (11.08.2013)
Ankündigung Microsoft Patchday August 2013
Vorerst kein Frame Pacing für AMD-Systeme mit Dual Graphics
Intern: kommende Woche eingeschränkte Erreichbarkeit auf Planet 3DNow!
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [3. Update]
AMD plant Vorstellung neuer High-End-Grafikkarte Hawaii im September
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [Update]
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (06.08.2013)
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD
AMD startet neue "Never-Settle-Forever"-Spielebündel für Radeon Grafikkarten
Neuer Artikel: SilverStone Fortress FT04 - Die Hardware steht Kopf

 

Nach oben

 

Copyright © 1999 - 2019 Planet 3DNow!
Datenschutzerklärung