Planet 3DNow! Logo  

 
English Français Русский язык Español Italiano Japanese Chinese

FORUM AKTUELL

   

Donnerstag, 12. August 2010

00:33 - Autor: KIDH

OpenTTD 1.0.3

Das freie Simulationsspiel OpenTTD ist in der Version 1.0.3 verfügbar. Es wurden wieder einmal sehr viele Bugs, aber auch eine Sicherheitslücke, behoben. Außerdem wurde das wurde das für die Musik zuständige Paket OpenMSX am 10. August in der neuen Version 3.1 veröffentlicht.

Wer Mitte der 90er schon am PC gespielt hat, kennt sicher noch Chris Sawyer's Transport Tycoon Deluxe. Die freie Implementierung namens OpenTTD macht es möglich sich diesen Klassiker wieder einmal anzuschauen. Will man die Originaldateien für Grafik, Sound und Musik verwenden, so benötigt man eine Transport Tycoon Deluxe CD. Mittlerweile sind aber die Projekte OpenGFX, OpenSFX und OpenMSX, welche für freie Grafiken und Sounds bzw. Musik sorgen, so weit, dass man ohne die Originaldateien auskommt.

Weiterhin ist OpenTTD nicht nur ein einfacher Klon, sondern bringt auch viele Neuerungen mit. So gibt es einen integrierten Multiplayer-Modus, der IP-basierte Spiele mit bis zu 255 Teilnehmern zulässt und auch dedizierte Server unterstützt. Darüberhinaus sind zahlreiche Erweiterungen im Spiel vorhandener Objekte verfügbar. Ein interessantes Paket ist z.B. Infrastructure Sharing - damit lassen sich je nach Einstellung Bahnstrecken, Straßen und/oder Flughäfen durch andere Mitspieler gegen eine Gebühr benutzen.

Im Gegensatz zum Original läuft OpenTTD nicht nur unter DOS und Windows, sondern auch unter Mac OS X, Linux, BSD, OS/2 und auf weiteren Plattformen.


OpenTTD


Changelog:
  • OpenTTD-Mitteilung:
    Testing has finished, here is OpenTTD 1.0.3!
    It fixes various bugs, including desyncs and a security vulnerability (CVE-2010-2534). We encourage you to update your servers for unstoppable fun!
  • 1.0.3 (2010-08-01)
    - Fix: Make it possible to properly assess the length of the rail toolbar caption, don't require '{WHITE}' control codes (r20242)
    - Fix: Check for disallowed level crossings also when converting rail (r20237)
    - Fix: Haiku uses a 'special' location for headers (r20219)
    - Fix: Desync due to (temporary) wrong railtype; when loading a savegame the railtype of some (high ID) trains could be wrong [FS#3945] (r20137)
  • 1.0.3-RC1 (2010-07-17)
    - Feature: [NewGRF] Textstack support for CB 38 (r20086)
    - Feature: [NewGRF] Add a railtype flag to disallow level crossings per railtype (r20049)
    - Change: Improve desync debugging, crash log data and the Debian packaging (by making a debug symbols package) (r20138, r20136, r20129)
    - Fix: Do not scan /data and ~/data (if they happen to be your working directory). If it is the directory where your binary is located it will still scan them [FS#3949] (r20166)
    - Fix: Integer comparison failed in case the difference was more than 'MAX_UINT'/2 [FS#3954] (r20162)
    - Fix: [YAPP] Converting a one-way block to a path signal with trains on both sides could lead to a train crash [FS#3937] (r20156)
    - Fix: [NewGRF] Improve handling of snowing of railtypes and (infra)structures on foundations [FS#3883] (r20153, r20132, r20126, r20125)
    - Fix: Ships were not marked as dirty when stopping inside a depot [FS#3880] (r20142)
    - Fix: Some windows ignored all hotkeys [FS#3902] (r20141, r20140, r20139)
    - Fix: Do not allow building a rail track to the water using a tree-tile [FS#3695] (r20110)
    - Fix: [NoAI] AITown::GetRating() returned wrong values [FS#3934] (r20103)
    - Fix: Reading deleted memory when selecting a NewGRF in the content download window of which the data has not been acquired from the content server. The crash would occur after the content server's reply was processed and the ContentInfo object was replaced with another [FS#3899] (r20089, r20082)
    - Fix: If after loading a savegame (including intro game) one tried to save a game (including autosave) and that failed (very) early on because it could not open the file for writing all pointers would be converted to NULLs which then causes corrupted game states [FS#3876, FS#3887, FS#3920, FS#3923] (r20087)
    - Fix: gitignore and hgignore had more missing/wrong entries (r20078, r20033, r20031)
    - Fix: Remove the space between 'open' and 'ttd' in the title screen (r20077)
    - Fix: Road vehicles could get crashed twice in a tick [FS#3896] (r20053, r20034)
    - Fix: Coloured_news_year was stored in savegames while it should be a client setting [FS#3916] (r20051)
    - Fix: Crash when spectator tried to open a vehicle list without selecting any company [FS#3892] (r20041)
    - Fix: Instead of loading the intro game when loading a savegame fails on the dedicated server, generate a new game [FS#3907] (r20039)
    - Fix: Tram tracks did not show at level crossing with the new railtypes [FS#3911] (r20036)
    - Fix: Under some circumstances you could get into an infinite loop [CVE-2010-2534] [FS#3909] (r20035)
    - Fix: The 64 bits TortoiseSVN was not always properly detected (r20029)
    - Fix: Do not close the sort dropdown in the (original) vehicle list when there are no vehicles. That code is meant for the 'actions' dropdown [FS#3881] (r20014)
    - Fix: When joining a company with a password you could only enter 20 characters of the password (r20012)
    - Fix: Sign sorting was unstable [FS#3893] (r20009)
    - Fix: Trains should also have running cost while slowing down for stop (r20006)
    - Fix: [NewGRF] Stringcodes 82, 83 and 84 were not properly converted to openttd codes so they did not work (r20004)
    - Fix: Clear force_proceed when entering depots and when loading, resetting of force_proceed on manual stopping did not work [FS#3878] (r19992)
    - Fix: Do not show an error message when trying to start/stop a crashed plane [FS#3874] (r19953)
    - Fix: Allow turning of roadvehicles while waiting in a queue (r19945)
    - Fix: Disallow moving of vehicle news window [FS#3865] (r19943)
    - Fix: Under some (unlucky) circumstances the wrong company would be 'current company' when changing company colour or orders [FS#3903]
  • Readme 1.0.3 [.txt] (01.08.2010)

Download:
Links zum Thema:

» Kommentare
Planet 3DNow! RSS XML Newsfeed Planet 3DNow! Newsfeed bei iGoogle-Seite hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My Yahoo! hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei Microsoft Live hinzufügen Planet 3DNow! Newsfeed bei My AOL hinzufügen

Weitere News:
Intern: Umleitungsprobleme
Intern: Planet 3DNow! ab 18:00 Uhr eingeschränkt erreichbar
Never Settle Forever: AMD überlässt Zusammenstellung der Spielebündel seinen Kunden
Microsoft Patchday August 2013
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (13.08.2013)
Kühler- und Gehäuse-Webwatch (11.08.2013)
Ankündigung Microsoft Patchday August 2013
Vorerst kein Frame Pacing für AMD-Systeme mit Dual Graphics
Intern: kommende Woche eingeschränkte Erreichbarkeit auf Planet 3DNow!
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [3. Update]
AMD plant Vorstellung neuer High-End-Grafikkarte Hawaii im September
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD [Update]
Der Partner-Webwatch von Planet 3DNow! (06.08.2013)
Kaveri verschoben und keine neuen FX-Prozessoren von AMD
AMD startet neue "Never-Settle-Forever"-Spielebündel für Radeon Grafikkarten
Neuer Artikel: SilverStone Fortress FT04 - Die Hardware steht Kopf

 

Nach oben

 

Copyright © 1999 - 2019 Planet 3DNow!
Datenschutzerklärung