Komet Machholz als Weihnachtskomet

Sir Ulli

Grand Admiral Special
Mitglied seit
06.02.2002
Beiträge
14.440
Renomée
202
Standort
Bad Oeynhausen
  • SIMAP Race
  • QMC Race
  • Spinhenge ESL
Die biblische Weihnachtsgeschichte wird oft mit einem Kometen in Verbindung gebracht, der im Neuen Testament als Stern von Bethlehem beschrieben wird. Diese Deutung ist zwar falsch, aber dennoch wird sie in vielen Abbildungen gern verwendet. Doch dieses Jahr wird zu Weihnachten tatsächlich ein Komet am Nachthimmel zu sehen sein.

0412-014.jpg

Die Position des Kometen C/2004 Q4 Machholz in den nächsten Wochen

Full Story

mfg
Sir Ulli
 
On Friday night, January 7th, Comet Machholz visits the Pleiades.

January 5, 2005: A cloud of gas bigger than the planet Jupiter, glowing alien green, is about to sweep past the Seven Sisters in Taurus. Got binoculars? You can watch it happen
Step outside on Friday night, January 7th, between 9 and 10 o'clock, and face south. There's Orion the Hunter locked in combat with Taurus the Bull. The star patterns are unmistakable. Just above them hovers a delicate little dipper--the Seven Sisters, a.k.a. the Pleiades. [sky map]

This is how the sky looks almost any evening in January. Except on January 7th there's something extra: the green cloud.

Look 2o to the right of the Pleiades. (If you live in the southern hemisphere, look to the left.) The tip of your pinky finger, held at arms length is about 1o wide, so 2o is two pinkies. The cloud resembles a faint and fuzzy star, barely visible to the unaided eye, but easy to see through binoculars.
...

also Ferngläser etc bereithalten... :)

http://science.nasa.gov/headlines/y2005/05jan_machholz.htm

mfg
Sir Ulli
 
Ich war gestern zw. 2 und 3:15 mal draußen aufm Freien Feld. Mit 1 10x20 Fernglas und nem 20x30 Mono. Hab nicht allzuviel gesehn, lag wohl an der kleinen öffnung...

Mehr alsn milichiger Fleck direkt neben den Plejasen wars nicht :)

wenn ich nicht gewusst hätte daß er dort ist hätt ich ihn auch übersehen :)
 
Zurück
Oben Unten